تصویربرداری و تدوین مراسم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

راهنمای کامل برگزاری جشن عقد؛ همه را شگفت زده کنید

مراسم عقد محضری یکی از مراسم‌های تکرارنشدنی زوج‌های جوان است. جشنی که در آن دختر و پسر به طور رسمی به همسری هم درمی‌آیند. بنابراین خاطرات این جشن را می‌توان یکی از مهم‌ترین خاطرات هر زوج دانست. اما این مراسم نیز مانند دیگر رسومات ایرانی، پر از جزئیات و سنت‌های مخصوص است. به همین دلیل اغلب افراد تا زمانی که در آن موقعیت قرار نگیرند، از این رسومات کوچک و بزرگ آگاهی ندارند. رسوماتی که با شادی گره خورده و باعث می‌شود که مراسم باشکوه‌تری داشته باشید. این مطلب یک راهنمای کامل برگزاری جشن عقد برای شما است. با خواندن این مطلب می‌توانید از جزئیات مراسم و بهترین ایده‌های مراسم نامزدی آگاه شوید.

جشن عقد با کدام خانواده است؟

رایج‌ترین پرسش که در ابتدای مسیر با آن مواجه می‌شوید، این است که هزینه مراسم عقد و نامزدی به عهده چه کسی است؟ حقیقت این است که در تقسیم مخارج همه مراسم‌ها، در هر شهر، فرهنگ و حتی هر خانواده متفاوت و وابسته به توافق دو طرف است.

با این حال شرایط غالبی در جامعه وجود دارد که می‌تواند با گپ و گفت تغییر داشته باشد. برای مثال هزینه‌های قبل عقد مانند هزینه آزمایشگاه و محضر بر عهده داماد است. اما اگر بعد از عقد قصد دارید مهمانی خودمانی یا مجلس نامزدی برگزار کنید، باید بدانید که این هزینه‌ها اغلب بر عهده خانواده عروس است.

لیست خرید مراسم عقد؛ قبل از پرداخت هزینه یک چک لیست تهیه کنید

اگر در حال برنامه‌ریزی برای جشن عقد هستید، باید قبل از هرچیز یک چک لیست از وسایل موردنیاز تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند چیزی را از قلم نیندازید. همینطور می‌تواند جلوی پرداخت هزینه‌های اضافی را بگیرد. چراکه با ورود به فروشگاه‌های لوازم جشن، ممکن است بدون اراده وسایل و تزئیناتی را خریداری کنید که هیچگاه برای مراسم شما مناسب نخواهند بود.

مهم‌ترین لوازمی که باید برای عقد تهیه کنید، شامل جانماز و قرآن، آینه و شمعدان، حلقه، سرویس طلا، ساعت، زیرلفظی، لوازم آرایش و عطر و ادکلن است. خرید لوازمی مانند چمدان، لوازم برقی مانند سشوار و ریش تراش و دیگر وسایل مرسوم، بسته به رسومات هر خانواده انجام می‌گیرد و برای عقد لزومی به تهیه آن وجود ندارد.

انتخاب محضر مناسب؛ چگونه بهترین محضر را انتخاب کنیم؟

ممکن است تصور کنید که انتخاب محضر اهمیت چندانی ندارد و می‌توانید در قدم‌های آخر آن را برای مراسم رزرو کنید. اما این باور کاملا نادرست است و حتی ممکن است به همه برنامه‌های از پیش تعیین شده شما آسیب برساند. برای انتخاب یک محضر مناسب مطابق با قدم‌های زیر پیش بروید.

  • به محض توافق تاریخ عقد، محضر مناسب را جستجو کنید
  • فضای داخلی محضر را قبل از رزرو حتما ببینید و آن را از نظر وسعت فضا و تعداد مهمان‌ها بررسی کنید
  • امکانات محضر را به خوبی پرس و جو کنید. شمع‌آرایی، گل‌آرایی، بادکنک آرایی و سفارش کیک نامزدی هماهنگ با گل‌آرایی از مواردی است که به طور جداگانه باید برای آن‌ها هزینه بپردازید
  • محل قرارگیری محضر را از نظر مسافت با خود و مهمانانتان بسنجید
  • وجود جای پارک مناسب می‌تواند دغدغه شما را تا حد زیادی حل کند
  • هریک از دفاتر عقد و ازدواج یک زمان مشخص برای برگزاری مراسم دارند. بنابراین هرچه بازه زمانی انتخاب شما طولانی‌تر باشد، آسوده‌تر مراسم را برگزار خواهید کرد

پذیرایی جشن عقد؛ از نان و پنیر سفره عقد تا وعده شام

پذیرایی در انتهای مراسم و بعد از برگزاری مراسم عقد محضری صورت می‌گیرد. به طور معمول بعد از محضر، فضایی برای صرف شام در نظر گرفته می‌شود. اما یکی از رسومات رایج در هنگام عقد، پخش نان و پنیر و سبزی میان مهمانان است. این روزها می‌توانید سینی نان و پنیر را با تزئینات مدرن و فانتزی و به صورت فینگرفود برای شب عقد سفارش دهید تا هم ظاهر جذابی داشته باشد و هم برای درست کردن آن زمان نگذارید.

بعد از اجرای مراسم عقد، شیرنی یا کیک میان مهمانان توزیع می‌شود. فراموش نکنید که کیک عقد می‌تواند یک کیک کوچک با روکش سفید ساده و گل طبیعی و متفاوت با کیک بله برون لاکچری باشد. با این انتخاب، عکس‌های عقد شما متفاوت، ساده و شیک خواهند بود. برای زیبایی بیشتر می‌توانید گل طبیعی روی کیک را هماهنگ با گل سر و مچ یا دسته گل انتخاب کنید.

اگر مراسم عقد را در خانه برگزار می‌کنید، برای سادگی در پذیرایی یک میز ناهارخوری را به عنوان میز پذیرایی سلف سرویس در نظر بگیرید. این میز می‌تواند محلی برای قراردادن بشقاب و قاشق، فینگرفود، وعده اصلی و نوشیدنی باشد. با این کار هم فضای شیک و زیبایی ساخته‌اید و هم دسترسی مهمانان به غذاها را ساده‌تر کرده‌اید.

 

منبع: کیک ویترین

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی